Santtu-Matias Rouvali johtaa tangoa ja oopperamusiikkia Sorsapuiston Puistokonsertissa

Tampere-talon, Tampere Filharmonian ja Muumimuseon syyskausi alkaa maksuttomalla tapahtumaviikonlopulla 9.–10. elokuuta, kun Sorsapuistossa järjestetään Tampere Filharmonian tähdittämä Puistokonsertti ja Muumimuseon Puutarhajuhla. Molemmissa tapahtumissa on aiempina vuosina vieraillut jopa 10 000 kulttuurin ystävää.Tampere-talon toimijat ja Tampereen Sähkölaitos järjestävät jälleen Puistokonsertin perjantaina 9. elokuuta Sorsapuistossa. Maksuttoman ulkoilmakonsertin pääesiintyjä on Santtu-Matias Rouvalin johtama Tampere Filharmonia. Sorsapuiston alueelle tuodaan viime vuoden tavoin myös lipunmyynti- ja ravintolapalveluita.Tampere Filharmonian klo 19 alkavassa konsertissa on luvassa on maistiaisia syyskaudelta ja muistoja orkesterin heinäkuiselta Ranskan matkalta. Solistina nähdään Tampereen Oopperan vuoden 2020 Carmen-produktion nimirooliin kiinnitetty mezzosopraano Niina Keitel. Keitel laulaa konsertissa aarioita Carmenista ja heittäytyy myös suomalaisen tangon maailmaan. Konsertin juontaa intendentti Helena Hiilivirta.– Puistokonsertti on vakiinnuttanut asemansa täällä Tampereella, ja se on joka kerta yhtä kiva tehdä, Rouvali iloitsee.Tampere Filharmoniaa lämmittelee klo 17.15 alkaen orkesterin muusikoista ja heidän ystävistään koostuva funk-soul-yhtye The Dumb Stuff Band. Yhtyeen solisteiksi saapuvat näyttelijä-laulaja Mikko Leppilampi ja Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmastakin tuttu soul-tähti Johanna Försti. Piknikeväitä tai Ravintola Tuhton tuotteita pääsee nauttimaan jo klo 16.30 alkaen tuttujen pop- ja rockhittien swing- ja jazzversioiden tahtiin, kun lavalle nousee S-Wings by DJ Juissi.Tapahtuman toteuttavat yhteistyössä Tampere-talo, Events Tampere, Tampere Filharmonia sekä Tampereen Sähkölaitos.

Muumimuseon Puutarhajuhla pukee Sorsapuiston kukkaloistoon

Viime vuonna ensimmäistä kertaa vietetty Muumimuseon Puutarhajuhla valtaa Sorsapuiston jälleen lauantaina 10.8. klo 14–21. Tove Janssonin syntymäpäivän ja 2-vuotiaan Muumimuseon kunniaksi järjestettävä Puutarhajuhla tarjoaa ruokaa ja juomaa, musiikkia, teatteria, satutuokioita ja muumianimaatioita kaikenikäisille.Puutarhajuhlan toimintapisteillä voi mm. pelata minigolfia, nauttia karusellin kyydistä, saunoa ja kylpeä paljussa, ottaa yhteiskuvia Muumipeikon ja Niiskuneidin kanssa tai tehdä löytöjä Muumituotteiden kirpputorilla. Elävästä musiikista vastaavat Tähdet, tähdet -ohjelmassakin hurmannut upeaääninen Ilta sekä Osmo Ikosen johtama akustinen SuomiLOVE-bändi. Puistossa on erilaisia ruokailualueita ja kodikkaita pöytäryhmiä, joissa voi nauttia myyntipisteiden tarjonnasta tai omista eväistä.Muumimuseon, Visit Tampereen, Tampere-talon ja Events Tampereen tuottamalla Puutarhajuhlalla houkutellaan Sorsapuistoon paitsi kotimaisia myös kansainvälisiä Muumien ystäviä. Tapahtuman juontaa toimittaja Salla Paajanen.